سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

در نظام مقدس جمهوری اسلامی، روز شهادت مجاهد بزرگوار آیت الله سید حسن مدرس (ره) بعنوان روز مجلس، نامگذاری شده است.
به همین لحاظ، ضمن تبریک و تقدیر از خدمات وزحمات نمایندگان ملت و اذعان به جایگاه رفیع خانه ی ملت و نمایندگان اصولگرا، لازم است مقوله ای تحت عنوان (دولت ستیزی) را که چندی است توسط عده ی قلیلی از نمایندگان ظاهرا اصولگرا ، با همراهی جریان اقلیت و اصلاح طلبان مجلس دنبال می شود، مورد توجه قرار دهیم:
ابتدا به این اخبار توجه فرمایید:

رئیس جمهور در جمع پرشور مردم قزوین، اعلام کرد که به لطف الهی پس از اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه ها، به سراغ اصلاح سیستم بانکی کشور خواهیم رفت.
به فاصله ی چند ساعت از سخنان رئیس جمهور در قزوین،و در جریان جلسه ی علنی مجلس برای اصلاح ماده 80 برنامه پنجم توسعه و در میان اخطارهای مکرر قانون اساسی برخی از نمایندگان ، پیشنهاد محمدرضا باهنر،به تصویب رسید. بر اساس این پیشنهاد، ترکیب و نحوه ی انتخاب مجمع عمومی بانک مرکزی به نحوی تغییر یافت که از این پس،رئیس جمهور و دولت، دخالت چندانی در آن نخواهند داشت وموضوع بانکها عملا از اختیار دولت خارج شده و در ید مجلس و... قرار گرفت! به عبارت بهتر، وعده ی رئیس جمهور برای اصلاح سیستم بانکی ، بلافاصله پس از اعلام، از سوی مجلس منتفی شد!

                                            ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ         
                                                                                      

طرح سؤال از رئیس جمهور ،چندی است توسط برخی از نمایندگان که تابلوی اصولگرایی را با خود یدک می کشند، دنبال شده که البته این طرح با بی اعتنایی اکثریت نمایندگان اصولگرای مجلس روبرو شده. با این وجود، آقای علی مطهری، مرتبا بدنبال دریافت امضاء از نمایندگان و شکستن جایگاه رئیس جمهور در مجلس است.
البته این موارد و اخبار، مسائلی است که در چند روز اخیر اتفاق افتاده است و غیر از برخی اقدامات مرکز پژوهش ها و برخی از نمایندگان در جهت تقابل با برخی از برنامه های دولت و کشاندن جهت مصوبات در مسیری مخالف می باشد.
بروز چنین مسائلی در خانه ی ملت، ضمن آنکه نادیده انگاری توصیه های رهبر معظم انقلاب را تداعی می کند، زحمات اکثریت نمایندگان اصولگرا و خدوم مجلس را زیر سؤال می برد، باعث کند شدن روند برنامه های نظام و دولت و هدر رفتن منابع و سرمایه های کشور و مجلس نیز می شود و بنظر می رسد ایام شهادت شهید آیت الله مدرس، موقعیت مناسبی است تا ضمن بازخوانی روحیات و منش آن نماینده ی بزرگ ملت، نیازهای روز کشور و وفاق و همدلی و همراهی با سایر قوا از جمله دولت در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.
البته ذکر این نکته نیز ضروری است که از نمایندگان اصولگرا و شاخص و ولایی و فراکسیون های اصولگرای مجلس نیز انتظار بیشتری در مواجهه با مسائل داخلی مجلس و کنترل برخی از دولت ستیزی ها می رود و بجاست تا نمایندگان شاخص اصولگرا، ضمن بیرون آمدن از موضع انفعالی ، با برنامه ریزی و فعالیت بیشتر و استفاده از موقعیت ها، نقش فعال تری را در جهت مصالح مجلس و ملت، ایفا نمایند
.

 


پس از تعیین کارگروهی از سوی رهبر معظم انقلاب برای رفع اختلاف میان دولت و مجلس، اخیرا سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه :رئیس جمهور حق دارد راجع به نقض اصول قانون اساسی از طرف سایر قوا سؤال کند،تذکر دهد و پیگیری نماید، بر جایگاه رفیع رئیس جمهور در دفاع از قانون اساسی تاکید کرد.
بلافاصله پس از اظهار نظر سخنگوی شورای نگهبان، آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی،برخلاف آئین نامه ی داخلی مجلس، ضمن انتقاد از مواضع سخنگوی شورای نگهبان،وقت مجلس را در اختیار توکلی قرار داده و وی نیز، موضع شورای نگهبان را ،نظر شخصی آیت الله جنتی دانسته و به جوسازی علیه نظر کارگروه ویژه ی رهبر معظم انقلاب پرداخت.و البته این موضع توکلی با تایید لاریجانی ،دنبال شد.

 


[ شنبه 89/9/20 ] [ 11:43 صبح ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 362653