سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

بالاخره پس از مدتها بحث و برنامه ریزی و تصویب قوانین و آموزش و ثبت نام و.... قانون هدفمند کردن یارانه ها، از چند روز قبل اجرا گردید و در اولین مرحله قیمت های بنزین و آب و برق و گاز و نان و گازوئیل و... اعلام گردید. اجرای این قانون، فصل جدیدی در تحولات اقتصادی کشور ماست و به لحاظ اهمیت بسیار بالای آن، توجه به چند نکته، ضروری بنظر می رسد.
1- مسئولان در آماری صحیح، همواره اعلام می کنند که طی سالهای گذشته، 20 درصد امکانات و یارانه ی کشور در خدمت 80 درصد مردم قرار داشته و 80 درصد از امکانات و پول یارانه ی هنگفت کشور را تنها 20 درصد جامعه استفاده می کرده اند. این آمار نشان دهنده ی حجم و شکاف بزرگ طبقاتی در کشور ماست و صدالبته اگر همان 20 درصد مرفه و متمول که اجرای این قانون را به ضرر خود می بینند و طبعا گلوگاه های بزرگ اقتصادی و ... نیز در دست آنهاست، مراقبت و نظارت نشوند و قاطعیتی را در مقابل خود شاهد نباشند، هزینه های اضافی خود را با روش های مختلف، از مردم فقیر و محروم خواهند گرفت و باز هم این قشر ضعیف جامعه خواهد بود که متضرر خواهند شد و لذا توجه و دقت در تصمیمات مدیران بزرگ بخش های خصوصی و نیمه دولتی، از ضروریات اجرای صحیح این طرح است.
2- بحمدالله، دولت محترم در تشکیل گروه های بازرسی و نظارت بر کالاها و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار، تا حد مطلوبی موفق بوده و قطعا تقویت این گروه ها و تداوم جدیت در نظارت و کنترل بازار از لوازم ضروری موفقیت این طرح است.
3- در مسیر اجرای این طرح، خواسته هایی نیز از سوی گروه های مختلف ،مخصوصا اقشار ضعیف و کم درآمد مطرح و بعضا مواردی اتفاق می افتد که خارج از دایره ی پیش بینی مسئولان مربوطه بوده است. لذا همانطور که ریاست محترم جمهوری اسلامی نیز تاکید کردند، متولیان و مدیران میانی باید با سعه ی صدر و توجه لازم و انتقال مشکلات به مسئولان مافوق، مشکلات طبقه ی ضعیف را حل نمایند.
4- با توجه به روند اجرای این طرح، تاکنون دولت به تمامی وعده هایی که در این زمینه به مردم داده بود، عمل نموده است و این موضوع، نوعی اعتماد به رفتار مسئولان را در مردم ایجاد نموده است. در این مسیر، گفتگوهای مستقیم شخص رئیس جمهور با مردم و ارتباط صمیمانه و بیان مشکلات پیش رو بصورت مرتب، خواهد توانست سطح این اعتماد و البته همکاری مردم را افزایش دهد.
5- در شرایطی که اروپا در بحران اقتصادی عظیمی غوطه ور بوده و برای افزایش شهریه و مواردی محدود، دچار تنش و اغتشاش در داخل کشورهای مهم اروپایی هستیم، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، آنهم با این ثبات و گسترش در ایران، نوعی پیام به غرب و دشمنان کشور نیز هست که ایران و جمهوری اسلامی تا چه اندازه دارای ثبات و جایگاه مردمی در عرصه ی داخلی می باشد.
امیدواریم موفقیت اجرای این طرح و همراهی مستمر دولت و مردم بتواند آینده ی اقتصادی و اجتماعی ایران اسلامی را هر چه موفق تر و درخشان تر نماید. انشاءالله

منبع: http://www.ebratha.org/new_mag.php

 


[ دوشنبه 89/10/13 ] [ 10:56 صبح ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 27
کل بازدیدها: 362183