سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان


وزارت خارجه ?? میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در زمینه افزایش دسترسی آزاد به اینترنت، حمایت از فعالیت‌های دیجیتال و فشار علیه سرکوب اینترنت در هر جا که این اتفاق رخ دهد سرمایه‌گذاری کرده است.
آمریکا ??میلیون دلار برای آزادی اینترنت و اقدام علیه سرکوب اینترنت از سوی دولت‌ها اختصاص داد و از امکانات توییت فارسی پرده برداشت.


به گزارش گرداب به نقل از مشرق، وزیر خارجه آمریکا دومین سخنرانی مهم خود را در زمینه آزادی اینترنت در ?? فوریه ???? در دانشگاه جرج واشنگتن ایراد کرد.

سال گذشته، کلینتون جامعه بین‌المللی را به حمایت از آزادی بیان، آزادی تجمع و اجتماع در جهان آنلاین فراخواند. علی رغم آنکه آمریکا برنامه‌هایی را برای قطع کامل اینترنت جهان در مواقع اضطراری از سوی رئیس جمهورشان تدارک دیده‌ و از سوی دیگر در جریان انقلاب مصر به قطع اینترنت در این کشور، مبادرت ورزید و نیز از طرفی با جریان آزادی و نشر اطلاعات از طریق ویکی لیکس (با وجود مشکوک بودنش) به شدت مخالفت کرد، همچنان علم آزادی اطلاعات و آزادی اینترنت را در دست می‌چرخاند و داعیه? حمایت از آزادی و حقوق اینترنتی را دارد.

روی هم رفته، کلینتون این حقوق را "آزادی ارتباط" نامید و مدعی شد که با حمایت از این حقوق در عصر دیجیتال، ما از اینترنت به عنوان یک خط مشی ایده‌ها، ابداعات، ارتباط و رشد اقتصادی استفاده می‌کنیم.

کلینتون در این باره می‌گوید: «ایالات متحده به وعده‌اش برای دفاع از آزادی اینترنت و دیگر تکنولوژی‌های ارتباطی خواهد پرداخت.

"دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار وزارت خارجه" حدود ? میلیون دلار در سال ???? در حمایت از دسترسی به اطلاعات و امنیت ارتباطات در اینترنت و دستگاه‌های موبایل اختصاص داد.

موارد زندانی شدن وبلاگ نویس‌ها، روزنامه‌نگاران و فعالان آنلاین در سطوح بالای دولتی افزایش یافته است و ما یک موضع عمومی در حمایت از آن‌ها اتخاذ کردیم. در سال گذشته ما عموما موارد فعالیت‌های آنلاین و روزنامه‌نگاری را در کشورهایی مثل مصر، تونس، آذربایجان، سوریه و چین افزایش دادیم.

ایالات متحده نقش مترقیانه‌ای برای ائتلاف جهانی دولتی در زمینه تعهد به پیشبرد آزادی اینترنت بازی می‌کند. از طریق وزارت خارجه و آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID)، آمریکا به تداوم پیشبرد آزادی اینترنت در طول سال آینده متعهد است.

 همانطور که در "بازبینی چهارسالانه دیپلماسی و توسعه" (QDDR) اعلام شد، وزارت خارجه اداره هماهنگ کننده مسائل سایبری را راه‌اندازی کرد و آقای "کریستوفر پینتر" به عنوان رئیس آن برگزیده شد. در زمینه مسئله امنیت سایبری و دیگر مسائل، این اداره اقداماتش را با وزارت خارجه و دیگر آژانس‌ها هماهنگ خواهد کرد.

 وزارت خارجه ?? میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در زمینه افزایش دسترسی آزاد به اینترنت، حمایت از فعالیت‌های دیجیتال و فشار علیه سرکوب اینترنت در هرجا که این اتفاق رخ دهد سرمایه‌گذاری کرده است.

 ایالات متحده میزبان روز آزادی مطبوعات جهانی یونسکو از یکم تا سوم می و رسانه‌های قرن ?? است: مرزهای جدیدی که شامل آزادی اینترنت خواهد بود.

 USAID یک برنامه برای تضمین بیشتر نیازهای دیجیتال و ظرفیت سازی برای رسانه‌های بومی و جامعه مدنی در سراسر جهان اجرا کرده است.

 وزارت خارجه به پیشبرد آزادی اینترنت به عنوان یک مسئله اقتصادی در انجمن‌های چند جانبه و حمایت از آزادی اینترنت در روابط دیجیتال جهان ما ادامه خواهد داد.

طرح کشور داری قرن ?? برای تکمیل اقدامات وزارت خارجه برای پیشبرد آزادی اینترنت ابداع شد. طرح کشورداری قرن ?? با بخش‌های خصوصی و دولتی سیاست خارجی با ارائه منابع جدید و همکاری با یکدیگر و استفاده از تکنولوژی ارتباطات برای خلق دیپلماسی نوآورانه و خلاقانه‌تر در ارتباط است. آزادی اینترنت برای کاربرد تکنولوژی در این روش‌ها یک پیش نیاز است و یک خط مشی آزاد فضایی برای نوآوری در دیپلماسی، توسعه و فرا‌تر از آن فراهم می‌کند.

با تکنولوژی‌های ارتباطی جدید، ما مستقیما با مردم در ارتباط هستیم چیزی که تا قبل از این وجود نداشت. برای مثال، USAbilARABY که ما به عربی توییت کردیم فقط در عرض چند روز نزدیک به ?????? بار توییت داشت. USAdarFARSI نیز در عرض چند ساعت نزدیک به ?????? بار توییت داشت.

 بنابراین ما قادریم همه را به طور مساوی درگیر کنیم. گذشته از این‌ها، هیچ توییتی نمی‌تواند بیشتر از ??? کاراکتر باشد، چه شما وزیر خارجه ایالات متحده باشید یا یک معترض در میدان تحریر یا هر کسی در خیابان‌های تهران.

در سپتامبر ???? نیز ما طرح زنان را شروع کردیم که با همکاری بخش‌های عمومی و خصوصی، طرحی ابتکاری در زمینه بستن شکاف جنسیتی در سطح جهانی ایجاد شد.

سال گذشته، وزارت خارجه طرح جامعه مدنی 2.0 را برای ساختن ظرفیت تکنیکی سازمان‌های جامعه مدنی و انجام ماموریت آن‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی شروع کرد. جامعه مدنی 2.0 تلاش می‌کند این سازمان‌ها را با ابزارهای تکنولوژی و کمک به افزایش سواد دیجیتال، تقویت اطلاعات و شبکه‌های ارتباطاتی سازمان‌های غیردولتی و تقویت تاثیر جنبش‌های جامعه مدنی هماهنگ کند.

به عنوان بخشی از برنامه جامعه مدنی 2.0، ایالات متحده، از طریق وزارت خارجه چندین جلسه تکنولوژی دولتی (TECHSTATE) و یک اردوگاه تکنولوژی را در سانتیاگو در شیلی برگزار کرد. وزارت خارجه همچنین اولین رقابت APP?Africa (کاربرد برای آفریقا) را با شرکای بومی برای استفاده از تکنولوژی دیجیتالی و ارتباط با جوامع آن‌ها به منظور توسعه راه حل‌های خلاقانه و حل مشکلات راه‌اندازی کرد.»

به نظر می‌رسد که در چنین شرایطی، آزادی اینترنت صرفا در جهت منافع آمریکا در کلام وزیر خارجه‌اش معنا می‌یابد و اگر چنین آزادی منافع آمریکا را نشانه رود، قطع اینترنت جهان حق طبیعی قلمداد می‌شود.


[ یکشنبه 89/12/1 ] [ 10:12 صبح ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 362765