سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان


گرداب- نظام های رسانه ای غربی به ویژه آمریکایی در طول چند سال فعالیت خود یک موضوع را صراحتا و تحقیقا به اثبات رسانده اند. اینکه به هیچ وجه در مقابل اثرات اجتماعی- فرهنگی تولیدات خود در سطح جهان احساس مسئولیتی نمی کنند. در این بین نکته قابل توجه اینجاست که نه بحث نظارتی بر این سیستم مطرح است و نه چهارچوب اخلاقی! همین موضوع باعث شده که قانون این رسانه ها قانون جنگل باشد.

اگر کمی به برنامه هایی که از شبکه های ماهواره ای پخش می شود و یا به تولیدات بی شمار هر ساله هالیوود دقت کنیم متوجه این موضوع خواهیم شد که چگونه این غول های رسانه ای بدون کوچک ترین تعهدی به انتقال مفاهیم غیر اخلاقی می پردازند اما نسبت به تبعات آن در سطح کلان بی تفاوت هستند.

شاید بهترین نمونه برای این موضوع را بتوان گسترش بیماری هایی همچون ایدز دانست که بی شک نظام رسانه ای غرب نقش موثری در این موضوع دارد. چرا که از علت های اصلی گسترش ایدز گرایش به رفتارهای پرخطر جنسی و مصرف مواد مخدر است. در این بین اگر به عملکرد رسانه های غرب توجه کنیم متوجه این موضوع خواهیم شد که هر دو مسئله به شدت در این رسانه ها ترویج می شود.

آموزش خون بازی
برای درک بهتر این مسئله کافی است نگاهی به شبکه های غربی به ویژه شبکه هایی که کلیپ های تصویری نمایش می دهند داشته باشیم. در تمام این کلیپ ها به ویژه در کلیپ های سبک متال، مصرف مواد مخدر آن هم به صورت منزجر کننده ای به نمایش گذاشته می شود.حتی در بسیاری از آنها رفتارهای پرخطری مانند خون بازی که یکی از علت های اصلی ابتلا به ایدز در مصرف مواد مخدر است به نمایش گذاشته می شود.

این در حالی است که این شبکه ها بدون اعتنا به موج اعتراضات جهانی در زمینه نمایش این مسائل همچنان به کار خود ادامه می دهند.

از سوی دیگر مصرف گرس وماری جوآنا هم به شدت دراین ویدئو کلیپ ها تبلیغ می شود. در حال حاضر در تمام جهان بسیاری جوانان این صحنه ها را می بینند و بی شک به دلیل برخورداری از سن پایین، تاثیر گذاری این بی اخلاقی های تصویری هم روی آنها بالا خواهد بود.

هالیوود، وسیله ای برای گسترش ایدز
اما در کنار این شبکه ها و به هر صورت دیگر باندهای رسانه ای که در گسترش این مسائل و به تبع آن ایدز نقش موثری دارند، هالیوود هم به سهم خود و حتی بیش از بخش های دیگر این دستگاه رسانه ای در این بحران سازی بزرگ اجتماعی جهانی جریان سازی می کند. چرا که به طور کلی عدم احساس مسئولیت اخلاقی در تمام تولیدات هالیوود در عمر چندین ساله اش به عینه دیده می شود.

یکی از بارزترین مصداق های این موضوع را می توان در ترویج مسائلی چون همجنس گرایی در هالیوود که امروز یکی از مهمترین علت های بیماری ایدز شناخته شده می شود مشاهده کرد. این در حالی است که سینمای هالیوود سال هاست سعی دارد مسائلی مانند هرزگی اخلاقی، خیانت و فحشا را گسترش دهد.

اگر کمی به پیشینه فیلم های هالیوودی نگاهی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که جریان های حامی مسائل غیر اخلاقی همچون همجنس بازی، ترویج این کار را از فیلم های طنز هالیوودی شروع کردند. تا بعدها در فیلم های دهه50 مانند "رودخانه سرخ"، "تنها در جایی"، "گیتارجانی" این انحراف اخلاقی بزرگ به صورت جدی مطرح شده و تلاش ها برای عادی سازی آن در زندگی انسانی از طریق زبان تصویر آغاز شود.

این موج غیر انسانی در سینمای هالیوود تازه شروع شده بود و در سال های بعدی در فیلم هایی همچون "پسران در گروه" که درآن همجنس گرایی را به عنوان یک رفتار معمول بین دوستان به نمایش گذاشته شد به اوج رسید.

این موضوع به تدریج ادامه پیدا کرد تا جایی که نشان دادن همجنس بازی در فیلم های هالیوودی به یک موضوع اصلی تبدیل شد. از سال 1934 کلیسای کاتولیک اعتراضات فراوانی به این فیلم ها داشت. اما به هر صورت کسی به این اعتراضات اعتنا نکرد.

این جریانات ادامه پیدا کرد تا اینکه پس از سال 2000 موج جدیدی از این فیلم ها از سوی سینمای غرب و هالیوود تولید شد که نمونه آن را می توان در فیلم "کلویی" مشاهده کرد. فیلمی که درآن تصاویر این رفتارهای غیر اخلاقی به صورت وقیحانه ای به نمایش گذاشته می شود.

مشروعیت بخشی به همجنس گرایی
پس از این فیلم هم هالیوود تلاش های بیشتری برای ترویج این مسائل که نقش موثری در گسترش ایدز دارد به خرج داد، تا اینکه فیلم "میلک" در سال 2008 به کارگردانی گاس ون سنت تولید شد. این فیلم داستان یک سناتور همجنس گرا درآمریکا است که تلاش می کند قانونی برای حمایت از همجنس گرایان به تصویب برساند. فیلم دقیقا دارای این هدف گیری است که این دسته از افراد و به طور کلی این رفتارهای غیراخلاقی را توجیه کند.

این فیلم به واقع نقطه مهمی برای باند پرنفوذ حاکم بر هالیوود است که تلاش دارد از این ابزار برای ترویج این انحرافات ناهنجار در زندگی بشری استفاده کند. نمونه دیگر این گونه فیلم ها KIDS است. جالب اینجاست که "لیزا چولودنکوگ کارگردان این فیلم خودش یک زن همجنس باز است.

قاچاق زنان، جنایتی علیه بشریت
از طرف دیگر در کنار این مسئله همین باند که ارتباط تنگاتنگی با دستگاه سیاسی آمریکا دارد نقش مهمی در قاچاق زنان ایفا می کند. زنانی که از آنان به عنوان بردگان جنسی در فیلم های هالیوودی و به طورکلی فیلم های پورنو استفاده می شود. هر چند که هیچ گاه درباره این باند مافیایی در هالیوود افشاگری نمی شود. چرا که اگر این امر صورت پذیرد، بدون شک مشخص خواهد شد که تعداد زیادی از سیاستمداران آمریکایی عضو آن هستند وآن گاه به تمام جهانیان ثابت خواهد شد که این جنایت بزرگ یعنی قاچاق انسان از سوی چه کسانی در جهان انجام می شود.

هنرمندان آمریکایی؛ قربانی هالیوود
نکته قابل توجه اینجاست که علاوه بر اینکه این موضوع باعث شده، موج هیجانات جنسی روز به روز در بین جوانان از سوی این تولیدات افزایش یابد و به تبع آن بیماری هایی همچون ایدز گسترش روزافزونی داشته باشد. موج ایدز شامل خود بازیگران هالیوود و به طور کلی هنرمندان آمریکایی هم شده است و بسیاری از آنها به دلیل بازی در فیلم های متعدد غیر اخلاقی و رفتارهای پر خطر جنسی متعدد به ایدز مبتلا شده اند.

از سوی دیگر چند سال پیش برنامه ای در تلویزیون آمریکا با نام "چهره های ایدز" به نمایش درآمد که نام افراد معروفی که از طریق ایدز در گذشته اند را بیان می کرد. این برنامه کاملا نشان می داد که موج روزافزون ایدز در بین بازیگران هالیوود و هنرمندان آمریکایی به شدت رو به افزایش است و قربانی می گیرد. برخی از این اسامی نام برده شده شامل افزاد زیر است: پیترآلن (بازیگر)، امیل آردولینو (کارگردان)، آیزاک آسیموف (نویسنده)، ریک اوایلس (بازیگر)،مایکل بنت (طراح رقص)آماندا بلیک (بازیگر)، هارولد برودکی (نویسنده).

نکته قابل توجه اینجاست که سایت انگلیسی زبان "تمرکز بر رنگین کمان" بر این نکته اشاره دارد که پس از اینکه مشخص شد راک هادسن (بازیگر) ایدز دارد، بسیاری از بازیگران در آن زمان برای بازی در صحنه های غیر اخلاقی هالیوودی دچار تردید شدند. هر چند که بسیاری از آنها به دلیل علاقه شدید به شهرت به این کار تن دادند.

از سوی دیگر در کنار این مسئله هر روز موج حمایت از همجنس بازی با ساخت فیلم هایی با این مضمون در سینما و تلویزیون آمریکا رو به افزایش است. شاهد این ماجرا مقاله ای است که ماریاپونته در روزنامه یو اس ای تودی به چاپ رسانده. او دراین مقاله به این نکته اشاره می کند که در حال حاضر برنامه هایی مانند خانواده مدرن که از شبکه "ای بی سی" و یا سریال خوشحالی که از شبکه "فاکس" پخش شود هر دو به ترویج خانواده های همجنس باز می پردازند و گویی سعی دارند این نوع از زندگی را به صورت یک عرف، عادی و معمولی جلوه دهند.

وی همچنین به این نکته اشاره می کند که فیلم "بچه ها خوب هستند" به ترویج این گونه خانواده ها می پردازد. "هاوارد برگمن"، مسئول تبلیغات هالیوود که خود را به عنوان "پیشکسوت همجنس بازی" معرفی می کند می گوید : «این فیلم کاملا در مورد همجنس بازی است.» وی همچنین درباره پس پرده این فیلم می گوید: «همجنس بازان ادعا دارند که می خواهیم جزئی از طبیعت باشیم.»

ترغیب جوانان ونوجوانان به همجنس بازی
از سوی دیگر موضوعی که بیش از همه چیز قابل توجه است حضور کاراکترهایی همچون کودکان ونوجوانان همجنس باز در سریال ها است. این موضوع که عمق فاجعه اخلاقی در آمریکا را نشان می دهد، از مسائلی است که در چند سال اخیر با اعتراض طیف وسیعی از مادران آمریکایی مواجه شده است. چرا که آنها معتقدند پخش چنین برنامه هایی آن هم با این محتوا برای بچه ها، بحران جنسی در آنها ایجاد می کند و جامعه را بیش از پیش به سمت ایدز سوق می دهد.

ترویج زنا با محارم در تلویزیون آمریکا
در کنار این مسائل بحث ترویج زنا با محارم هم یکی از مسائلی است که در تلویزیون آمریکا ترویج می شود. سریال "خواهران و برادران" که از شبکه ای بی سی پخش می شود، نمونه چنین برنامه هایی است. این موضوع نشان دهنده این است که سریال های غربی به دنبال گستراندن مفاسد اخلاقی در سطح جهان هستند تا در این بین باندهای بزرگ سود ببرند. هر چند که بسیاری از همین باندهای مافیایی علاوه بر سود مالی به دنبال منفعت اخلاقی هم هستند. منفعتی که از انحراف جوانان دنیا حاصل می شود. به ویژه گروه هایی که از این انحراف بهره برداری های سیاسی می کنند، چرا که به طور قطع انحراف اخلاقی در یک جامعه باعث افول آن جامعه در زمینه های دیگر خواهد شد.

هالیوود به دنبال الگوی فحشای آزاد است
در این بین اگر به آمار ابتلای 33میلیون و 300 هزار نفری ایدز در هر ساله توجه کنیم پی خواهیم برد که دستگاه رسانه ای غرب چگونه با ترویج انواع و اقسام انحرافات اخلاقی نقش مهمی در گسترش ایدز و هپاتیت و سفلیس و سوزاک دارد. به ویژه که در حال حاضر با ایجاد موج های انحرافات اخلاقی همچون همجنس بازی، اخلاق انسانی را رو به نابودی می برد.

دراین باره استفانی کونتز، استاد تاریخ در دانشگاه ایالت اورگرین در المپیای واشنگتن و کارشناس مسائل و مشکلات خانواده های مدرن می گوید: «هالیوود توانایی آن را دارد که از روابط همجنس بازان فیلم های مثبتی را بر روی پرده ببرد و این یک امر ناشدنی است و اگر به همین روال پیش برود یک حرکت گسترده را در فرهنگ ایجاد خواهد کرد.»

استفانی کونتز دقیقا به نکته ای اشاره می کند که بسیاری از آگاهان عرصه رسانه به آن معتقد هستند، یعنی ایجاد موج فرهنگی که به نوعی ضد فرهنگ انسانی است! هالیوود با ایجاد این موج ها در واقع سعی دارد الگوی روابط را تغییر دهد و در کنار این مسئله به گسترش فحشا بپردازد. مصداق بارز این تغییر الگوی فرهنگی را می توان در برنامه ای دید که از سوی شبکه ای بی سی با اجرای سارا گیلبرت به نمایش گذاشته می شود. این شبکه دقیقا به دنبال همین تغییرات فرهنگی است.حتی خود سارا گیلبرت هم به انحراف اخلاقی خود اشاره داشته است.

تمام این مسائل در حالی است که حتی بخش فارسی شبکه صدای آمریکا نیز چندی پیش با دعوت از یکی از مسئولان کمیته همجنس بازان سعی کرد به کارهای آنان مشروعیت ببخشد. علاوه بر این چندی است که بسیاری از مسئولین آمریکایی به دنبال جذب سرمایه برای برنامه "طرح هشت کالیفرنیا" که یک برنامه در راستای ترویج همجنس بازی است هستند. کما اینکه علاوه بر این گروه ها، حتی بعضی از لابی های این گروه ها در برنامه های زنده ای مانند نظم و قانون به دنبال جلب گروه های مذهبی برای حمایت از همجنس بازان هستند.

اگر تمام این مسائل را در کنار هم قرار دهیم آن گاه پازلی تشکیل می شود که درآن به چگونگی گسترش ایدز و دیگر بحران های اجتماعی از سوی باند مافیایی دستگاه رسانه ای غرب پی خواهیم برد. جنایتی که سال هاست علیه انسان ها صورت می گیرد.
رضا فرخی

منبع: کیهان


[ پنج شنبه 90/2/8 ] [ 2:40 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 362770