سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، حاوی نکات بسیار مهمی بود که بازخوانی آن برای همه ی دلسوزان و مخصوصا فعالان عرصه ی فرهنگ، ضروری بنظر می رسد.
ایشان با اشاره به اینکه چند سال قبل، از شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان (قرارگاه اصلی فرهنگ کشور)یاد کرده اند فرمودند: در آن زمان برای برخی سؤال و یا ابهام به وجود آمده بود که چرا یک اصطلاح نظامی برای مسائل فرهنگی استفاده می شود در حالی که اگر به شرایط کنونی فرهنگ دنیا دقت شود،مشاهده می شود که یک تهاجم عظیم و پیچیده در عرصه ی فرهنگ در جریان است....


ایشان با تاکید بر اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند: این شورا از نهادهای قانونی و قطعی نظام است و مصوبات آن لازم الاجراست...
اکنون بنظر می رسد با توجه به فضای کنونی در فرهنگ کشور و با استفاده از بیانات ولی امر مسلمین در اهمیت این شورا و همزمانی این فرمایشات با ماه های رجب و شعبان و رمضان که فضای کشور به سمت معنویت کشیده می شود، باید فرصت ها غنیمت شمرده شود و گام های مهم و اساسی در راستای مقابله یا تهاجم فرهنگی دشمن برداشته شود.
بدون رودربایستی باید اذعان کرد که متاسفانه دستگاه های فرهنگی کشور در عرصه ی فرهنگ، کارنامه ی قابل قبولی از خود بر جای نگذاشته اند و بعنوان مثال، مصوبه ی مهم و مفصل شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ی قانون عفاف و حجاب، سالهاست که بر زمین مانده و نسبت به آن بی توجهی می شود.


                                                                                         
فلذا در این مقطع که از یکسو مجادلات سیاسی بین مسئولان کشور بالا گرفته و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی و معیشتی نیزفکر و ذهن مردم را به خود مشغول داشته، باز هم عرصه ی مهم فرهنگ، قربانی اصلی این ماجراهاست و رهبر معظم انقلاب اسلامی با درک عمیق از شرایط کنونی، این عرصه را مهمترین جبهه ی کارزار با دشمن خوانده و بر اهمیت آن برای چندمین بار تاکید فرمودند.
برای درک هرچه بیشتر این موضوع،فقط نگاهی به وضعیت فرهنگی کشور در ابعاد مختلف کافیست تا اوج حضور و هجوم دشمن با تمام قوا را در آنها شاهد باشیم و میزان کم کاری و خلاهای موجود در این زمینه را بخوبی متوجه شویم.
امیدواریم با عنایت به اینکه کشور ما بخاطر مواضع منطقی و اسلامی و مقتدر خود در جهان،بیشترین هدفگذاری دشمن در تهاجم فرهنگی را شامل می شود، مسئولان امر با دقت و توجه بیشتری،وظایف خود را بازخوانی کرده و با همان روحیات جهادی دوران دفاع مقدس، به مقابله ی با تهاجم پیچیده و همه جانبه ی فرهنگی دشمن بروند تا به لطف الهی سرمایه های عظیم انسانی و آینده ساز این کشور، حفظ شده و در مسیر تعالی نظام اسلامی گام بردارند.
درپایان، به این جمله ی مهم رهبر عزیز و فرزانه ی انقلاب توجه کنید که فرمود:
راه مقابله با تهاجم فرهنگی جبهه ی استکبار،گسترش و تعمیق رسالت های فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه های اخلاقی،رفتارهای فردی و اجتماعی،عقاید و باورهای دینی و مسائل سیاسی است...
والسلام

منبع: http://www.ebratha.org/new_mag.php

 


[ یکشنبه 90/4/5 ] [ 3:33 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 27
کل بازدیدها: 362164