سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با هشدار نسبت به شیوع انواعی از اشکال نوظهور خانواده در کشور، گفت: حدود 7 -8 شکل جدید از خانواده در کشور قابل تشخیص است که از این میان می توان به خانواده های «مجازی» و «هم بودی» اشاره کرد.   

فرید براتی سده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع آسیب های اجتماعی نوپدید در جامعه و با تاکید بر اینکه مراکز مشاوره اصلی ترین واحد رصد آسیب های اجتماعی هستند، افزود: طبق آمار ارائه شده، در مراجعات اخیر به مراکز مشاوره، اغلب یک "سه ضلعی عشقی" مشاهده می شود. این سه ضلعی بر اثر سو» مصرف رسانه ای ایجاد شده و جزئی از آسیب های نوپدید به شمار می رود که به وضوح در جامعه دیده می شود.  وی در ادامه با بیان اینکه عشق مثلثی به مد اجتماعی ناصحیحی در جامعه تبدیل شده است، گفت: این مد تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای، رسانه های اینترنتی، فیلم ها و غیره در جامعه رواج یافته است.  به گفته براتی، در این رسانه ها نوع خاصی از روابط بین افراد که «عشق مثلثی» نامیده می شود، تبلیغ و مشاهده می شود، به طوری که فرد دارای همسر با افراد دیگری نیز در ارتباط است.
براتی با اشاره به اشکال جدید خانواده اعم از دیجیتالی و هم بودی، عنوان کرد: این اشکال جدید خانواده به دلیل پیچیدگی های فناوری وتکنولوژیکی و شرایط جدید موثر از آنها در همه دنیا ایجاد شده اند و مختص جامعه ما هم نیستند.


وی در تعریف خانواده مجازی گفت: خانواده مجازی یا دیجیتالی به خانواده ای اطلاق می شود که در آن زن و شوهر از یکدیگر جدا هستند و تنها از طریق ارتباطات دیجیتالی; موبایل و اینترنت با هم در ارتباط هستند.  این آسیب شناس اجتماعی در ادامه با اشاره به خانواده های هم بودی نیز اظهار کرد: در این خانواده ها دختر و پسر بدون عقد شرعی و قانونی و تنها به واسطه زندگی کردن با هم عنوان "خانواده" را یدک می کشند، در حالی که تنها سطحی از تعهدات در بین آنها وجود دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه وجود این نوع خانواده در کشور در سالهای اخیر به مراکز مشاوره گزارش شده، گفت: این پدیده در کشور ما بسیار کم و تنها در کلانشهرها دیده می شود.
براتی در ادامه با بیان اینکه این موضوع به لحاظ تربیتی مساله ساز می شود، تاکید کرد: باید با آگاهی رسانی با این آسیب های مبارزه کرد.

منبع: http://www.mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=128913&Keyword=خانواده مثلی


[ چهارشنبه 90/12/17 ] [ 2:36 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 362654