سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

شورای عالی اطلاع رسانی، پست الکترونیک ایرانی چاپار را بی نیاز به احراز هویت شخصی افراد با آدرس www.chmail.ir عرضه کرد.

سرویس پست الکترونیک چاپار به عنوان یکی از محصولات مجموعه سرویس های چاپار که تحت عنوان پست الکترونیک چاپار، ChMail (سی-اچ-میل) ارائه و شناخته شده است، با ساختار ساده و براساس خط و زبان فارسی، بدون نیاز به اخذ اطلاعات شخصی کاربران و با اختصاص یک گیگابایت فضا ارائه شد.

از مهمترین شاخص های این سرویس می توان به سیستم ثبت نام آنلاین، ساختار بازیابی ایمن کلمه عبور مبتنی بر روش های مختلف رایج در دنیا، گستردگی طراحی و پیاده سازی به منظور جوابگویی به تعداد بالای کاربران همزمان سرویس گیرنده، یکپارچگی با پورتال مجموعه سرویس های چاپار، رمزنگاری اطلاعات محرمانه براساس گواهی دیجیتال معتبر جهانی و سرعت دسترسی بالا با توجه به میزبانی در مراکز داده امن داخلی اشاره کرد.

سرویس پست الکترونیک چاپار پس از گذار از انواع تست های امنیتی مبتنی بر لایه های مختلف سرویس و تست های فشار مبتنی بر آخرین تکنولوژی های روز دنیا، با استفاده از دانش متخصصان داخلی کشور طراحی، پیاده سازی و راه اندازی شده است.

این سرویس در حال حاضر به منظور رمزنگاری اطلاعات از گواهی دیجیتال معتبر جهانی (SSL) استفاده می کند که با توجه به جهانی بودن این گواهینامه بر روی کامپیوتر شخصی تمام کاربران، به صورت پیش فرض در سیستم عامل پذیرفته شده و مورد اعتماد است؛ یکپارچگی سخت افزارها و نرم افزارها و همگونی سرویس در لایه های مختلف یکی از نکات قابل توجه است که می تواند بستری مناسب برای کاربران فراهم آورد.

گفتنی است مجموعه سرویس های چاپار، نرم افزار مدیریت پست الکترونیک خود را برای کامپیوترهای شخصی با نام شاطر و برای تلفن های همراه مبتنی بر سیستم عامل های آندروید، اوایل سال آینده در پورتال www.chaapaar.ir ارائه خواهد کرد.

پروژه مجموعه سرویس های چاپار با حمایت دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی و تلاش بخش خصوصی طی 2 سال و نیم به ثمر رسیده و اکنون در حال سرویس دهی به کاربران است.

منبع: http://www.kayhannews.ir/901222/4.htm#other403

 


[ دوشنبه 90/12/22 ] [ 6:1 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 43
بازدید دیروز: 44
کل بازدیدها: 362239