سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

به گزارش گرداب به نقل از آی‌تی‌نیوز، راس کاگنرس مشاور امنیتی یک شرکت تکنولوژی اطلاعات در لوکزامبورگ، بدافزاری را کشف کرده‌ است که می‌تواند از طریق USB و یا کارت هوشمند به هکرها توانایی کنترل رایانه مخاطب را بدهد.

این بدافزار عملکردی متفاوت از دیگر بدافزارهای موجود دارد، بدافزار‌های موجود از طریق برنامه‌ واسط وارد سیستم قربانی شده و سیستم او را مورد حمله قرار می‌دهد، اما روش انتقال در این بدافزار ازطریق نرم افزار و یا درایور است.

 

 


این بدافزار می‌تواند به صورت یک نرم افزار مخفی بر روی فلش و یا سایر وسایل با پورت USB قرار بگیرد و هنگامی که به رایانه قربانی متصل گردید؛ در سیستم او فعال شده و آن را آلوده کند.

روش کار در کارت‌های هوشمند نیز به همین روش است با این تفاوت که در کارت‌های هوشمند این فایل به صورت درایوری مخفی بر روی آنها وجود دارد و هنگامی که در پایانه‌های مصرفی مورد استفاده قرار بگیرد این فایل انتقال داده می‌شود.

بعد از فعال شدن این بدافزار در سیستم قربانی پس از یک ارتباط اینترنتی این بد‌افزار اطلاعات رایانه آلوده شده را از طریق پروتکل TCP/IP به رایانه مقصد منتقل می‌کند. به گفته این کارشناس بدافزار "RootBSD" تقریبا بر روی تمامی USBها و کارت‌های هوشمند اثر گذار است.

کارت‌های هوشمند در اکثر کشورهای دنیا برای انجام کارهای مختلف اداری از جمله امور بانکی استفاده می‌شود و از آنجایی که این بد افزار قابلیت "کی‌لاگینیگ"(تعقیب کارهایی که با صفحه کلید انجام می‌شود) را دارد، لذا به راحتی می‌تواند نام کاربری و گذرواژه وارد شده را بدزدد.

تنها نکته مثبت در مورد این بدافزار این است که بر روی نسخه 64 بیتی ویندوز 7 اثر گذار نیست.

منبع: http://gerdab.ir/fa/news/12359/

 


[ سه شنبه 91/9/7 ] [ 7:56 صبح ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 33
کل بازدیدها: 362686