سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

شاگرد آیت‌الله محمدتقی بهجت و استاد حوزه علمیه قم گفت: لبه تیز سخنان آیت‌الله محمدتقی بهجت دفاع از حریم ولایت و امامت بود و همواره از این جایگاه دفاع می‌کرد





به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام حسین گنجی عصر دیروز در مراسم تجلیل از شخصیت علمی و عرفانی آیت‌الله محمدتقی بهجت که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: آیت‌الله بهجت مرد کم‌نظیر روزگار بود و بهجت عارف، اسوه عابدان و محبوب ارضیان و سماواتیان شد.

وی ادامه داد: به تعبیر آیت‌الله بها‌الدینی، امروز ثروتمندترین مرد جهان آیت‌الله بهجت است، ما مردی به ثروتمندی آیت‌الله بهجت نداریم و این سئوال مطرح است که چه شد ایشان به این مرتبه رسید که امام امت، فردی را به عنوان قاصد می‌فرستد و از آیت‌الله بهجت می‌خواهد شما به جمکران مشرف شدید برای من دعای ویژه کنید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: او می‌داند بهجت نزد خداوند آبرومند است و خداوند برای دعای او ارزش و احترام قائل است همچنین مقام معظم رهبری بعد از خواندن نامه آیت‌الله بهجت به آیت‌الله مصباح یزدی می‌فرماید؛ سلام مرا به محضر ایشان برسانید و بگویید تمام نامه‌هایی که برای من فرستاده‌اند یک طرف، نامه‌ای که شما دادید یک طرف و خواهش می‌کنم از این نامه‌ها به من بدهید.

وی گفت: رهبری با آیت‌الله بهجت دیدار داشتند و ایشان سفارش کردند جمکران را فراموش نکنید و هر دو هفته یکبار رهبری به جمکران می‌آمدند و توسل به امام زمان (عج) می‌کردند که این مملکت را زیبا اداره کنند تا از دسترس فتنه‌گران مصون بماند.

گنجی افزود: این سئوال مطرح است که چه شد این مرد بزرگ به اینجا رسید، آیت‌الله بهجت زمانی با توجه به اینکه روزه می‌گرفتند و بسیار عبادت می‌کردند و چون ضعیف بودند پدرشان به ایشان گفت شما به درس و واجبات اکتفا کنید و ایشان به فرمان پدر عمل کردند.

وی اعلام کرد: 70 هزار حجاب ظلمانی و 70 هزار حجاب نورانی داریم که این حجاب‌ها بین آیت‌الله بهجت، خدا و امامان معصوم نبود و ایشان فقط خدابین و امام‌بین بودند و این بسیار مهم است.

شاگرد آیت‌الله بهجت ادامه داد: ایشان هیچگاه درس و قضایایی را به خود نسبت نمی‌داد، البته شاگردان متوجه می‌شدند جریان مربوط به خود ایشان است.

وی تصریح کرد: اولیای خدا همیشه همه چیز درون انسان را نمی‌توانند بخوانند ولی برای این مرد بزرگ تمام پرده‌ها کنار رفته بود و ایشان درون افراد را می‌دیدند و زمانی که در منزل ایشان روضه بود، ایشان وقتی کنار در می‌ایستادند به چهره‌ها زیاد نگاه نمی‌کردند و زمانی که نگاه می‌کردند با دیدن برخی افزاد ذکر یا ستار‌العیوب را بیان می‌کردند و با دیدن برخی نیز اذکار ظریفی را می‌گفتند.

گنجی خاطرنشان کرد: چنان حجاب‌ها و پرده‌ها از جلوی چشمان ایشان کنار رفته بود که حضرات اهل بیت را مشاهده می‌کرد ایشان عالم بزرگی بودند که در مراسم تشیع جنازه ایشان جمعیت بسیار زیادی به واسطه این جاذبه عشق آمده بود ولی با توجه به ازدحام جمعیت یک نفر نیز مجروح نشد و این نیز از کرامات این مرد بزرگ بود که بعد از مرگ او شاهد بودیم.

وی در خصوص علل این ویژگی‌ها در شخصیت آیت‌الله بهجت بیان داشت: ایشان به معنای واقعی بنده خدا بود و در همه عمرش گناهی از وی سر نزد و در عنفوان جوانی پای درس رادمردان و اساتید بزرگی بود، مردانی که همه زندگیشان عبادت بود و هرکه می‌خواهد به مقاماتی برسد باید در کلاس بندگی و عبادت زندگی کند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: برترین انسان‌ها کسی است که عاشق بندگی خداست و از عبادت و بندگی خسته نمی‌شود و آیت‌الله بهجت نیرو و توان را از بالا می‌گرفت و عبادت می‌کرد و مصداق کامل خطبة‌المتقین بود.

وی افزود: ایشان همواره ذکر می‌گفت، در ارتباط با عالم غیب بی‌نظیر و بی‌بدیل بود و مرگشان اختیاری بود به طوری که ایشان گفته بودند بناست یک فتنه‌ای رخ دهد ولی من دیگر نمی‌خواهم بمانم و می‌خواهم بروم و ایشان خودشان انتخاب کردند چه زمانی از دنیا بروند و مکان دفنشان را نیز تعیین کرده بودند.

گنجی عنوان داشت: ایشان بسیار به اهل بیت عشق و احترام داشتند، تمام آبروهایی که بهجت‌ها یافتند به دلیل کرنش درب خانه حضرات اهل بیت بوده است و هرکس به جایی رسیده به خاطر کرامت به اهل بیت است.

وی تأکید کرد: هیچ درسی نبود که ایشان در دفاع از حریم ولایت و امامت جمله‌ای نگوید و ایشان روشنگری می‌کردند و جواب شبهات را می‌دادند، لبه تیز سخنان این مرد و عالم بزرگ دفاع از حریم ولایت و امامت بود.

در پایان این مراسم از دو استاد حوزه علمیه قزوین حجت‌الاسلام جواد ملکی و حجت‌الاسلام غلامرضا شرافتی تقدیر شد. 

 


لینک اصلی : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8812021487




[ جمعه 88/12/14 ] [ 9:39 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 24
کل بازدیدها: 362626