سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
در سال 1348 ، قانونی در کشور، تصویب شد که مطابق آن، بعد از گذشت 30 سال از درگذشت هر مؤلف و نویسنده، حقوق مادی آثار او دیگر به ورثه ی وی تعلق نمی گیرد. و بر اساس این قانون، تاکنون، تمامی آثار نویسندگان و اندیشمندان، بعد از 30 سال، دیگر در اختیار خانواده ی آنها نبوده است.

                                                                                
                                                                      
اما اخیرا آقای علی مطهری با پیگیری های فراوان،از جایگاه نمایندگی مجلس موفق شده است که یک فوریت الحاق یک تبصره به ماده 12 این قانون را به تصویب برساند که بر اساس آن، آثار شهید مطهری(ره) از شمول این قانون، استثناء می گردد و به عبارت بهتر، آثار این شهید بزرگوار، همچنان بعد از 30 سال در اختیار و انحصار موسسه مربوط به آقای علی مطهری خواهد بود!
صرفنظر از اینکه این موضوع و تصویب آن با یک فوریت، مسئله ای غیرلازم و شاید تبعیض آمیز باشد، اما توجه به این نکته لازم است که در توجیه این مصوبه، جلوگیری از تحریف آثار استاد مطهری(ره) بعنوان دلیل، ذکر شده است.
اما در این رابطه توجه به چند نکته لازم است : 1- گسترش چاپ و انتشار و خارج شدن انحصار از یک اثر، هرگز بر کیفیت آن تاثیری ندارد، حال آنکه قرآن کریم نیز، هرساله توسط ناشران مختلف، بدون تحریف منتشر می گردد.2- این انحصار، با توجه به فروش ویژه و فوق العاده ی کتابهای استاد مطهری ،منافع این آثار را عاید متولیان این انتشارات و آقای علی مطهری خواهد کرد .3 - متاسفانه آقای علی مطهری تاکنون چندان هم موفق عمل نکرده است تا جایی که بعضا آثار و دست نوشته های استاد مطهری، بعد از گذشت نیم قرن، هنوز بچاپ نرسیده و هر بار نیز ، از انتشار آثار ایشان و یا خلاصه ی آن توسط آقای علی مطهری جلوگیری می شود فلذا این انحصار، بعضا حتی باعث محدود شدن انتشار افکار شهیدمطهری(ره) طی چند سال اخیر شده است.
4- و نکته ی آخر آنکه آیا با وجود مواضع و روند نگران کننده ی افکارآقای علی مطهری، این انحصار معنوی، نگرانی برای آثار شهید مطهری را بدنبال ندارد؟

[ سه شنبه 89/3/25 ] [ 7:54 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 27
کل بازدیدها: 362177