سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
طی چند روز گذشته، طرح تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در مجلس به تصویب نمایندگان رسید که از جهاتی قابل توجه و تامل است:


       



1- برگزاری همزمان دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، اساسا سنخیتی از لحاظ موضوع با یکدیگر ندارد وممکن است مردم ، مسئولان، احزاب و فعالان سیاسی و اجتماعی را دریک زمان مشخص، دچار تشتت و توجه به دو جریان و موضوع متفاوت خواهد نمود.
2- عقب انداختن انتخابات شوراها تا دو سال دیگر، عملا عمر شوراهای کنونی را دو سال افزایش خواهد داد و این امر با رای مردم که نمایندگان خود را برای 4 سال برگزیده اند، منافات خواهد داشت.
3- به تعویق افتادن انتخابات شوراها، موجب فرصت بخشیدن به جریان اصلاحات و فتنه برای بازسازی و کادرسازی در جهت رقابت شوراها خواهد بود. به عبارت بهتر، در مقطع کنونی، هرگز جریان فتنه و اصلاح طلبان، بدلیل خاطره ی بسیار بدی که از همراهی آنان با دشمنان در ذهن مردم هست، قادر به معرفی و حضور عوامل خود در شوراها و فشار آوردن برای تحمیل آنها به هیات های اجرایی و مردم نخواهند بود، اما دو سال دیگرچه بسا با کمرنگ شدن خاطره ی این ایامبرای برخی افراد، مجددا باید نگران حضور عناصر مسئله دار و فتنه گر و ضدانقلاب در سطح وسیعی از شوراها باشیم.
4- تداوم حضور شوراهای کنونی که بخشی از آنان مخصوصا در شهرهای بزرگ، همراهی چندانی با دولت عدالتخواه ندارند، نوعی فرصت بخشیدن به آنان برای تبلیغات و زمینه سازی برای حضور در رقابت های ریاست جمهوری است، حال آنکه بعضا برخی از تبلیغات و فعالیت های شهردار تهران، در همین راستا تعبیر می شود.
5- اهمیت انتخاب رئیس جمهور آینده که بتواند مسیر عدالت و گفتمان انقلاب را ادامه دهد، بسیار زیاد است. توجه مردم به انتخاب نمایندگان شوراها در آن زمان، مخصوصا در شهرها و بخش های کوچک (که رای اصلی جبهه ی اصولگرا و عدالتخواه را تامین می کند) بسیاری از فعالان، مشغول زمینه سازی برای حضور افراد مورد نظر خود در شوراها هستند، وموجب غفلت نسبی از موضوع مهم ریاست جمهوری و خدای ناکرده ضربه پذیری در این زمینه خواهد گردید.
6- از همین الان، تصویب این طرح، تبلیغات دروغین دشمنان خارجی را به این سو کشانده است که نظام اسلامی در موقعیت کنونی از برگزاری انتخابات ،هراس داشته و رای مردم را با خود همراه ندارد و لذا مساله ی تجمیع، بهانه ای برای فرار از برگزاری انتخابات است.
بنظر می رسد، برای رفع این خطرات و شبهات و تبلیغات نابجا و در راستای توجه به مصالح مردم، مجلس محترم بهتر است نسبت به موضوع تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تجدید نظر کند تا خدای ناکرده از این بابت، ضربه و یا خسارتی متوجه نظام عزیز نشود.


منبع: www.ebratha.org

[ جمعه 89/4/11 ] [ 12:14 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 27
کل بازدیدها: 362176