سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک مقام قضائی : پرونده فائزه هاشمی به دادگاه می رود ولی از نظر قانونی اجازه بازکردن محتوای آن را نداریم

منبع: http://www.ebratha.org/new_mag.php


[ یکشنبه 90/4/5 ] [ 3:27 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.


السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

شخصیت هر انسانی از سه بعد آگاهی، گرایش و رفتار شکل یافته است. این سه بعد شخصیتی، در یکدیگر اثر متقابل دارند و هر یک بر دیگری اثر گذاشته و از آن تاثیر می‌پذیرد.
بر این اساس، نوع رفتاری که هر فرد انجام می‌دهد، بر آگاهی‌ها و گرایش‌های وی تاثیر خواهد گذاشت. احادیث متعددی نیز به این واقعیت اشاره دارد. امیرمومنان(ع) می‌فرماید: «قَلَّ مَن تَشَبَّهَ بِقَومٍ الا اَوشکَ اَن یَکونَ مِنهُم»: کم است که فردی همانند گروهی رفتار کند و از جمله آنان نشود (نهج البلاغه،‌ حکمت 198). در این حدیث،‌ به روشنی تاثیر شگفت و شگرف رفتار، بر آگاهی و گرایش آدمی بیان شده است.

یکی از حکمت‌های حکم فقهی «حرمت تشبه به کفار» نیز ‌همین نکته است که شباهت رفتاری و ظاهری به غیرمسلمانان،‌ مقدمه شباهت فکری و درونی به آنان خواهد شد. بر اساس این حکم دینی، اگر لباسی را کافران ابداع کنند،‌ استفاده از آن حرام است اما اگر همان لباس را مسلمانان ابداع کنند، استفاده از آن جایز است.

هر چقدر، انسان در سنین کمتری باشد، تاثیر دو سویه ابعاد سه گانه (آگاهی، گرایش، رفتار) بیشتر خواهد بود به نحوی که هر گونه رفتار غیردینی کودکان می تواند تاثیراتی سرنوشت‌ساز بر شخصیت در حال شکل‌گیری آنان بگذارد. با توجه به این امر،‌ می‌توان به حساسیت برنامه‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شود، پی برد.

 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 90/4/23 ] [ 4:7 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]

ایران‌صدا: دختر دیپلمه بیشتر فرصت ازدواج دارد تا دختر لیسانسه...


بهترین نتیجه این است تا ساختار خانواده بیشتر از این تهدید نشده است، دختران دست از درس‌خواندن بردارند...

وقتی شاهد زیاد‌شدن تعداد دختران تحصیل‌کرده باشیم، یک موقع به جایی می‌رسیم که اساساً دیگر ازدواج برایشان اتفاق نمی‌افتد و این دختران به مرحله «تجرد قطعی» می‌رسند. مشکل «تجرد قطعی» را در حال حاضر داریم چرا که دختران زیادی داریم که تحصیل‌کرده و شاغل، ولی مجردند.


[ دوشنبه 90/4/20 ] [ 10:11 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]

  با سلام مطلبی که در ادامه مطالعه خواهید نمود مقاله ارزشمندی است که توسط یکی از اساتید عزیز دانشگاه تهران در اختیار حقیر قرار گرفته است از آنجایی که محتوای آن را به فهم خود ارزشمند دیدم علی رغم آنکه ارسال این گونه مطالب برای عموم افراد معمولا برای شخصیت ارسال کننده تبعاتی را به دنبال دارد ترجیح دادم بخشی از  مطالب مذکور را به سمع و نظر همه برسانم شاید در این میان برخی را به فکر وادارد و شاید موجب شود برخی از ما در جهت اصلاح افکار و سبک زندگی خود گام هایی را برداریم. 

فراموش نکنیم که به فرمایش امیرالمومنین:

 آن که منکر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند، مرده ای در میان زندگان است

5) تأملی درباره علل فردی و اجتماعی گسترش بدحجابی و کلیت فرهنگ مدرن

 

اگرچه این مقاله تا بدینجا صراحتاً از «علت بدحجابی» سخن نگفته است امّا ناگفته پیداست که سیاق مقاله و تعریفی که از بدحجابی ارائه کرده است به گونهای است که دیگر سخن گفتن از «علت بدحجابی» موضوع روایی نیست. در حقیقت تبیین فرهنگی پدیدهی بدحجابی به عنوان «کلیتی فرهنگی که از لایههای فکری و نظری تا هنجارها و توصیههای عملی تشکیل شده و خود بخشی از یک کلیت فرهنگی بزرگتر به نام فرهنگ مدرن است» راه را بر تبیینهای روانشناسانهای که سعی در علتیابی بروز این پدیده در تحلیل فرد به فرد هستند میبندد و مسأله را بیشتر در بعد کلان فرهنگی جستجو میکند. نهایتاً در این حوزه میتوان از دلائل روانشناختی و جامعهشناختی «علت پذیرفته شدن این نظام فرهنگی نو» توسط افراد و «ترویج فرهنگی» آن سخن گفت. در زیر آنچه دربارهی «مکانیزم گسترش این فرهنگ» در بضاعت نگارنده بود آورده میشود 

ادامه مطلب...

[ جمعه 90/4/17 ] [ 7:3 صبح ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]

 

 


لطفاً توجه کنید و به دیگران هم اطلاع دهید

هشدار در مورد مصرف آبمیوه رانـــی

 


در حالی که آبمیوه "رانی" بخش قابل توجهی از بازار نوشیدنی‌های ایران را در اختیار خود گرفته و هر روز به جمع مشتریان این آبمیوه افزوده می‌شود، مراجع علمی از غیربهداشتی بودن این آبمیوه خبر می‌دهند. به گزارش خبرنگار شریف نیوز، آبمیوه "رانی" محصول شرکت "عوجان" عربستان سعودی است و گفته می‌شود مجوزی برای واردات آن به ایران وجود ندارد. شرکت عربستانی عوجان برای تولید "رانی"، اسانس و ذرات خشک میوه را (که در صنعت آب‌میوه به آن‌ها "پالپ" گفته می‌شود) از کشورهای دیگر وارد کرده و اسانس و پالپ را به آب اضافه کرده و آبمیوه تولید می‌کند. ذرات معلقی که در آبمیوه مشاهده می‌شود، دلیلی بر تازگی آن نیست، بلکه تازگی ظاهری "رانی" به علت وجود ماده‌ای به نام "بنزوات سدیم" می‌باشد.

همچنین طبق گزارش یک موسسه معتبر، با آزمایش چند قوطی آب‌میوه رانی در یکی از آزمایشگاه‌های کشور، نتایجی که برای قوطی حاوی نکتار انبه رانی به دست آمده حاکی از این است که این قوطی مقدار 96.2
ppm   بنزوات سدیم دارد و همچنین مقدار بنزوات سدیم در شیشه نکتار موز، 263 ppm   می‌باشد. بنزوات سدیم، ماده‌ی است که در صنعت مواد غذایی به عنوان نگهدارنده کاربرد دارد. از این ماده به میزان بسیار کم در سس مایونز و نوشابه استفاده می‌شود ولی طبق گزارش اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، استفاده از این ماده در هر نوع آب‌میوه غیرمجاز است. علت غیرمجاز بودن استفاده از بنزوات سدیم در آب‌میوه این است که آبمیوه به صورت گرم در قوطی ریخته و پر می‌شود و به دلیل واکنش‌هایی که بنزوات سدیم در حرارت انجام می‌دهد، استفاده از آن ممنوع می‌باشد؛ اما در نوشابه‌ها به این دلیل که نوشابه به صورت سرد پر می‌شود، استفاده از این ماده مجاز است. گفتنی است، با توجه به محرز بودن عدم رعایت حداقل استانداردها در آبمیوه "رانی" و اطلاع برخی دستگاه‌های مسئول، هنوز معلوم نیست که چگونه این آبمیوه در این سطح گسترده به کشور وارد و توزیع می‌شود.

دوستان عزیز به نکته عنایت داشته باشید که درسته که تعدادی از خریداران، به خاطر عدم کیفیت برخی از محصولات داخلی به سراغ محصولات خارجی می روند ولی یادتان نرود که ما تحت تحریم هستیم و با توجه به برخی از مسائل سیاسی و قاچاق کالا، تمام کالاهای خارجی که در بازار ایران وجود دارند قابل اطمینان نیستند. پس برای خرید (بخصوص مواد خوراکی) به صرف خارجی بودن یک کالا اطمینان نکنید.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


[ پنج شنبه 90/4/16 ] [ 3:13 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]

 

به گزارش گرداب، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت وزیران در خصوص امضای فرمان حمله سایبری به کشورهای مستقل از سوی رئیس جمهوری آمریکا که محور سؤال خبرنگاری بود، اظهار داشت:‌ «این اقدام حرکت تازه و جدیدی نیست و از فتنه 88 آمریکایی‌ها و در واقع سرویس‌های جاسوسی کشورهای همراه با آمریکا و حتی بعضا کشورهای منطقه در فضای سایبری سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌اند.»

وی افزود: «اوباما دو سه بار در کنگره آمریکا و در جاهای مختلف اذعان کرده جنگ سایبری با جمهوری اسلامی به موفقیت نرسیده و اقرار به شکست کرده و ما مجموعه این اقدامات و به عنوان نمونه "کیف اینترنتی‌" را از قبل پیش‌بینی و رصد و راه‌های مقابله با آنها را طراحی کرده‌ایم.»

مصلحی کیف اینترنتی را پروژه‌ای تعریف کرد که شخص اوباما به عنوان حرکتی جدید در حوزه سایبری و بیشتر با هدف مقابله اینترنتی با جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده و خاطرنشان کرد که وزارت اطلاعات بر فضای سایبر تسلط بسیار خوبی دارد و کشورمان از فناوری این عرصه برخوردار است.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 90/4/9 ] [ 2:46 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]

دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، حاوی نکات بسیار مهمی بود که بازخوانی آن برای همه ی دلسوزان و مخصوصا فعالان عرصه ی فرهنگ، ضروری بنظر می رسد.
ایشان با اشاره به اینکه چند سال قبل، از شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان (قرارگاه اصلی فرهنگ کشور)یاد کرده اند فرمودند: در آن زمان برای برخی سؤال و یا ابهام به وجود آمده بود که چرا یک اصطلاح نظامی برای مسائل فرهنگی استفاده می شود در حالی که اگر به شرایط کنونی فرهنگ دنیا دقت شود،مشاهده می شود که یک تهاجم عظیم و پیچیده در عرصه ی فرهنگ در جریان است....

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/4/5 ] [ 3:33 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
[ یکشنبه 90/4/5 ] [ 3:29 عصر ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]

 
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 103
بازدید دیروز: 66
کل بازدیدها: 362948