سفارش تبلیغ
صبا ویژن

السلام علیک یاامیرالمومنین
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
آخرین تصویر یکی از محاصره شدگان در کنار مسلسلی که مهماتش به پایان رسیده

 

با تاسف و تاثر تمام، مطلع شدیم که نیروهای هزاره محاصره شده توسط طالبان در منطقه شهری (ولسوالی) جلریز تماماً به شهادت رسیده اند. 



این نیروها که در غالب پلیس افغانستان در این منطقه شیعه نشین، مشغولیت انجام مسئولیت بودند، مورد حمله کوچی های وابسته به طالبان قرار گرفتند. کوچی ها، مردمانی شیعه ستیز و خشن از قومیت پشتون و ساکن در جنوب افغانستان هستند که از گذشته های دور تا امروز، زندگی خود را از راه غارت و دزدی اداره می کنند. اما حملات کوچی‌ها به شیعیان، علاوه بر رویه غارت‌گرایانه آنان، انگیزه‌ای فرقه‌گرایانه و شیعه‌ستیزانه نیز دارد.

 


تصویری از مهاجمان کوچی‌

 

به هر صورت رویه کوچی‌ها در زمانه‌ای که کوچی‌زاده‌ای دانشگاهی اما فرقه‌گرا به نام اشرف غنی احمد زی رئیس جمهور افغانستان شد، نه تنها تغییر  نیافت بلکه بیشتر نیز شد. تیم انتخاباتی احمدزی در مبارزات انتخاباتی خود تاکید می‌کردند که در صورت پیروزی در انتخابات تلاش خواهند کرد که مذهب شیعه که طبق قانون اساسی بعد از طالبان افغانستان و مصوب تحت فشار غرب‏، یکی از مذاهب رسمی این کشور شده را ابطال خواهند کرد و قانون اساسی را به ویرایش دوره «مجاهدین» باز خواهند گرداند‎؛ امری که با افتضاح انتخاباتی افغانستان محقق نشد. 

به هر صورت با حمله هفتصد نفره کوچی‌ها به ولسوالی جلریز، نیروهای شیعه در محاصره‌ای نابرابر گرفتار شدند و از مرکز کمک خواستند. کمک‌ها از پایتختی که با جلریز دو ساعت فاصله دارد‏، ارسال نشد و نشد تا بعد از 48 ساعت مقاومت، مهمات آنان به پایان رسید و تماما با شلیک تیر خلاص به شهادت رسیدند، امری که ما را دوباره به کشتار 1700 شیعی غیر مسلح پایگاه اسپایکر انداخت. 

تصویر از شهدای جلریز




[ پنج شنبه 94/4/18 ] [ 12:36 صبح ] [ Mohajer 145 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 24
کل بازدیدها: 362633